Huispedia groeit uit tot op één na grootste huizensite
Woningsite Huispedia heeft in mei van dit jaar met 2,5 miljoen bezoekers bereikt. Dat is een groei van ruim 150% ten opzichte van diezelfde maand een jaar geleden.
Vorig jaar realiseerde het platform een groei van 100% in dezelfde maand vergeleken met diezelfde maand een jaar geleden. Hiermee is Huispedia op basis van bezoekersaantallen niet alleen de op één na grootste huizensite van Nederland geworden, maar tevens de snelst groeiende.
De belangrijkste oorzaak van de groei is volgens het bedrijf zelf een hoge mate van gebruiksvriendelijkheid voor de bezoekers, veel extra informatie per woning, een slimme acquisitie-strategie en groeiende naamsbekendheid.
Switchen voor foto’s
In Nederland wordt nog veruit het grootste deel van de woningen verkocht via makelaars. Dat betekent dat een huizensite alleen de gegevens van een woning kan tonen waarvan de makelaar dat toestaat. Huispedia levert veel aanvullende informatie van de woningen zonder dat de makelaar daar toestemming voor hoeft te geven. Deze aanpak blijkt succesvol te zijn.
Maxim Bours, mede-oprichter en CEO van Huispedia: “Er is geen sprake van een level playing field in Nederland. Daarom moeten wij extra ons best doen om bezoekers aan ons te binden. We zien dat veel bezoekers bij ons hun zoektocht of verkoop beginnen. Natuurlijk willen we bewegen naar een volledige klantreis met foto’s op Huispedia om de consument nog vollediger van dienst te zijn. Hierdoor komt ook de makelaar bij ons beter tot zijn recht.”
Tinderen met makelaars
Bij Huispedia kan de consument zelf kiezen om een makelaar in te schakelen of niet. “In het begin merkten we dat makelaars een verkeerd beeld van ons hadden”, zegt Bours. “Wij stimuleren bezoekers niet per se om het zelf te doen, wij bieden ze enkel een heldere keuze. Ook als makelaar wil je dat de consument bewust voor jou kiest, niet omdat het moet. Mocht de consument niet zelf aan de slag willen gaan, dan fungeren wij als het ware als een Tinder met makelaars.”
Nieuwe standaard
Deze zomer lanceert Huispedia een aantal nieuwe functionaliteiten op haar website. Voor consumenten komen er nieuwe zoekmogelijkheden, waarbij betere content (denk aan foto’s en presentatie) voorrang krijgt. Voor makelaars wordt de kwaliteit van hun content belangrijker.
Tegelijkertijd worden nieuwe proposities voor makelaars uitgerold. Het wordt voor hen onder meer makkelijker het woningaanbod direct aan Huispedia te koppelen en er komen meer mogelijkheden voor lead generation en gratis exposure-mogelijkheden.
Over Huispedia
Huispedia.nl is in 2018 opgericht door Ramon Noordeloos en Maxim Bours. Het platform faciliteert consumenten bij de zoektocht naar een nieuwe woning of de verkoop van een bestaande woning. Op de site is iedere woning in Nederland te vinden, ongeacht of deze te koop staat of niet. Eigenaren kunnen hun eigen woning ‘claimen’ op Huispedia en bijvoorbeeld ontdekken wat deze waard is. Deze dienst wordt gratis aangeboden.
Bron: https://www.vastgoedactueel.nl/huispedia-groeit-uit-tot-op-een-na-grootste-huizensite/