Algemeen

Doe mee aan het Nationaal Makelaars Onderzoek 2020

Nationaal Makelaars Onderzoek 2020

2020 brengt tot nu toe de nodige uitdagingen met zich mee. Door de uitbraak van het coronavirus moet ook de makelaardij zijn flexibiliteit laten zien. Dit is een van de zaken waar het Nationaal Makelaars Onderzoek 2020 over gaat. Meedoen aan dit onderzoek is nu mogelijk.

Waar makelaars tien jaar geleden nog veel handmatig moesten verwerken, zijn er nu volop kansen voor digitalisering van het proces. Ook de mogelijkheden voor (social) advertising zijn tegenwoordig vele malen groter.

Vragen aan makelaars

Maken makelaars voldoende gebruik van alle mogelijkheden? En welke sociale media zijn het populairst? Is de eigen bedrijfsstrategie toekomstproof? Waarmee willen makelaars het liefst direct aan de slag? Het Nationaal Makelaars Onderzoek 2020 geeft antwoord op deze én andere vragen.

Uit eerder onderzoek in 2018 bleek onder meer dat makelaars over het algemeen tevreden waren aan hun werk, maar toe waren aan vernieuwing. Een ruime meerderheid van de respondenten (62 procent) gaf aan het komende jaar zeker aan de slag te willen met het vernieuwen van het businessmodel.

Ook zei 9 van de 10 makelaars een website te hebben en gebruik te maken van één of meerdere sociale media, maar gaven ze opvallend genoeg aan dat ouderwetse mond-tot-mondreclame volgens hen nog altijd de effectiefste vorm is om in contact te komen met nieuwe klanten. De consument hecht dus veel waarde aan een positief advies van ‘ambassadeurs’; vrienden, familie of bekenden. Maar waar negen van de tien makelaars aangaven dat mond-tot-mondreclame door tevreden ambassadeurs dé manier is om in contact te komen met (potentiële) klanten, zei slechts een derde van de respondenten veelvuldig contact te houden met klanten ná een transactie. Hier viel in 2018 enorme winst te behalen.

Gepersonaliseerd rapport

Is er twee jaar later veel veranderd? Wat voor invloed hebben de meest recente ontwikkelingen op de bedrijfsvoering en de tevredenheid in de branche? Doe om dat te weten te komen mee aan het Nationaal Makelaars Onderzoek 2020.

Deelnemers aan het Nationaal Makelaars Onderzoek 2020 ontvangen als eerste de onderzoeksresultaten. In een gepersonaliseerd rapport is alles te lezen over de eigen marktpositie ten opzichte van het landelijk gemiddelde.

Het Nationaal Makelaars Onderzoek wordt georganiseerd door SOO Media en MakelMail.

Meer informatie en meedoen aan het Nationaal Makelaars Onderzoek

 

 

  Bron: https://www.vastgoedactueel.nl/doe-mee-aan-het-nationaal-makelaars-onderzoek-2020/