Algemeen

Zo vallen jouw promotiematerialen op: aandacht met direct mailings

offline communicatie

Het inzetten van offline communicatie, zoals post, is dé manier om op te vallen bij jouw doelgroep. Post in je brievenbus trekt de aandacht!

PARTNERCONTENT

Tegenwoordig kiezen bedrijven vaak voor online marketingmiddelen om klanten te benaderen. Online marketing maakt het namelijk mogelijk om selectief een gewenste doelgroep te benaderen.

Door de grote hoeveelheid online marketing boodschappen is je doelgroep echter genoodzaakt deze overvloed aan boodschappen te filteren. Het inzetten van offline communicatie, zoals post, is dan ook dé uitkomst om op te vallen bij jouw doelgroep. Post in je brievenbus trekt de aandacht; hier kun je als ontvanger niet omheen.

Het beste van beide werelden

Met een tool als Yisual DirectMailer combineer je de voordelen van online en offline communicatie: je verstuurt gericht post naar jouw ideale klant. Je bepaalt namelijk zelf in welke regio je jouw direct mail wilt verspreiden om vervolgens de adressen in deze regio te filteren op onder andere koop- en huurwoningen, gezinssamenstelling en de WOZ-waarde. De adressen die niet binnen deze selectie vallen, worden uitgesloten van bezorging. Omdat de direct mails geadresseerd worden verzonden, mogen ze ook bezorgd worden in de brievenbussen met NEE-JA en NEE-NEE stickers.

Effectief een direct mail verspreiden

In dit artikel lees je drie handige how to’s om effectief een direct mail te verspreiden.

  1. Jouw ideale doelgroep bereiken
    Om jouw ideale doelgroep te bereiken is het slim om jezelf eerst af te vragen wat je wilt bereiken met je direct mail. Heb je bijvoorbeeld een nieuwe woning in aanbod die je wilt promoten of wil je graag nieuwe verkoopopdrachten binnenhalen? Dit vraagt om een andere aanpak bij je doelgroepselectie.Stel: je bent op zoek naar nieuwe verkoopopdrachten en je wilt potentiële verkopers ervan overtuigen dat ze hun woning via jouw kantoor moeten verkopen. Onlangs heb je razendsnel een hoekwoning verkocht van €350.000 met een oppervlakte van 125 vierkante meter. Benut dit succes en overtuig potentiële verkopers in hetzelfde segment dat jij dé geschikte makelaar bent voor deze opdracht. In Yisual DirectMailer filter je jouw doelgroep op koopwoningen in dezelfde regio met het label ‘hoekwoning’, een woonoppervlakte van 100 tot 150 vierkante meter en een WOZ-waarde van €250.000 tot €500.000.
  2. De juiste boodschap kiezen voor je buurtmailing
    Het kwam net al even aan bod: het doel van jouw buurtmailing bepaalt de boodschap die je gaat communiceren. Hierbij gaat het niet alleen om de inhoud van de boodschap, maar ook om de tone-of-voice en uitstraling die je gebruikt in je beeld en tekst. Het taalgebruik in een buurtmailing over een middeleeuws exclusief pand mag bijvoorbeeld wat luxueuzer en excentrieker zijn dan bij een kluswoning. Verplaats je in de doelgroep die je wilt benaderen en bedenk je wat hen aan zou spreken. Blijf wel altijd dicht bij jezelf en het gevoel dat je als kantoor wilt uitdragen.
  3. Je buurtmailing opmaken in eigen huisstijl
    Een eerste indruk is ontzettend belangrijk. Heb jij duidelijk zorg besteed aan jouw uiting? Dan heb jij direct een streepje voor! Potentiële verkopers willen dat hun woning zo goed mogelijk wordt gepresenteerd. Jouw huisstijl is daarnaast kenmerkend voor jouw kantoor. Draag je deze consistent uit en sluit deze aan bij de persoonlijkheid van je kantoor? Dan zorgt dat voor herkenning bij jouw doelgroep en levert je dit op de lange termijn veel voordelen op.

  Bron: https://vastgoedactueel.nl/zo-vallen-jouw-promotiematerialen-op-aandacht-met-direct-mailings/