Algemeen

Voorproefje Vastgoed 3: interview met marketeer Andries Hiemstra en alles over marketing

Vastgoed 3 2023

Vastgoed Actueel editie 3 verschijnt eind maart met het thema Doelgroepen & marketing. In het magazine een interview met marketeer en gastdocent Andries Hiemstra. Digital is in marketing nog steeds hot, maar er zijn een aantal trends die tot een meer menselijke maat dwingen. Is dat een goede ontwikkeling? Andries Hiemstra heeft daar zo zijn eigen ideeën over. “Het gaat nu weer veel meer om onze eigen goede relatie met klanten.”

Neem nu een abonnement en ontvang de nieuwste uitgave

Verder in Vastgoed 3:

  • Laat socials voor je werken ‘Marketing zit in alles wat we doen’

Socials zijn niet meer weg te denken in de praktijk van de makelaar. Maar welke zijn een must? En hoe zet je ze optimaal in? Drie experts geven advies en tips:

  1. Social media marketeer Sophie Broeders: “TikTok is allang niet meer alleen voor kinderen. Jonge starters op de woningmarkt zijn er ook te vinden.” Wat kun je er als makelaar precies mee?
  2. Instagram kan een cruciale bijdrage leveren aan de verkoop van nieuwbouwwoningen in de huidige markt. Hoe, dat vertelt social media expert Annelien Pol.
  3. Legt Facebook het af tegen Instagram, TikTok en Google Ads? Celeste Jense, online marketingcommunicatie- en advertisingspecialist bij Cross Internet, vertelt wat er aan de hand is.
  • Makelaar floreert bij onderhouden van leads

Een goede makelaar is voortdurend bezig om nieuwe leads te genereren, op te volgen en te onderhouden. De laatste twee acties worden vaak vergeten, omdat het veel aandacht, kennis van online marketing en vernuftige softwaretools vergt. Tijd om zich hierin te verdiepen, heeft de drukke makelaar meestal niet. Gelukkig zijn daar softwarebedrijven als DatHuis en Immowi die de vastgoedprofessional op dit gebied faciliteren.

  • Winnaar award voor beste marketing: ‘Marketing zit in alles wat we doen’

De campagne Klaar voor de start leverde Van Herk Makelaardij de award voor Beste Marketing op. Het succes van de campagne, 76 woningen extra in de verkoop, verraste het team zelf ook.

  Bron: https://vastgoedactueel.nl/voorproefje-vastgoed-3-interview-met-marketeer-andries-hiemstra-en-alles-over-marketing/